De route van Wienand

Loopbaan

Voor ik startte bij Teamflex was ik druk met mijn eigen bedrijfje in de evenementenbranche. Een eenmanszaak in techniek: ik voorzorg events van stroom, beeld, geluid en alles wat hierbij komt kijken. Door de coronacrisis vielen zo goed als al mijn klussen weg. Ik moest dus dringend op zoek naar wat anders.

Via een online vacature kwam ik in contact met Teamflex. Eerst werd ik geplaatst bij BCC maar dit was geen match, gelukkig had intercedent Rianne een ander idee. Baetsen had een vacature openstaan. Ik was de eerste uitzendkracht bij Teamflex die voor Baetsen aan de slag ging. Bovendien was het een kwartiertje rijden vanuit mijn huis, ideaal dus.

Van achterlader naar zijlader

Ik begon bij Baetsen als achterlader. Dit is een wagen met twee kliko’s achterop, deze wagen rij je met 2 man achterop, die de kliko’s laden en legen. Als chauffeur zit jij achter het stuur en hou je alles in de gaten. Toen er op een dag een keer een zieke was, was er een zijlader te kort. Ook was er niemand op de zaak die dit over kon nemen. Ik gaf aan mijn leidinggevende aan dat ik dit graag wilde doen. Blijkbaar hadden ze vertrouwen in mij, want ik mocht het doen! Toen heb ik die avond na werk snel even geoefend met de wagen. Als zijlader bestuur je de wagen namelijk aan de binnenkant. Met behulp van 2 beeldschermen en een joystick leeg jij vanuit de cabine de kliko’s. Normaal gezien ben je alleen op de wagen als zijlader, maar mijn eerste dag was er gelukkig een collega beschikbaar die mee kon kijken. Sinds die dag heb ik niet meer anders gedaan! De eerste dag was ik om kwart voor 7 klaar, terwijl ik nu om half 5 lekker naar huis kan.

Vrijheid

Het leukste aan mijn werk vind ik de vrijheid. Ik heb het geluk veel routes in het buitengebied te rijden, waardoor je voornamelijk langs natuur komt. Een ander voordeel aan routes in het buitengebied is minder drukte op de weg. Mensen vinden het vaak irritant als ze er niet langs kunnen als je aan het legen bent bijvoorbeeld. Dat heb je minder op rustige routes.

Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om in deze moeilijke tijd deze baan te krijgen. Maar mijn ambities voor de toekomst liggen wel echt bij mijn bedrijfje. Mijn droom is dan ook dat evenementen weer kunnen plaatsvinden en ik verder kan waar ik gebleven was. Ook al vind ik mijn werk leuk, ik blijf zeggen: ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar een technicus met een groot rijbewijs.

"Het leukste aan mijn werk vind ik de vrijheid"

Wienand

Lees hieronder de routes van andere kandidaten

Wesley

De route van Wesley Voordat Wesley aan de slag ging als internationaal chauffeur, was hij werkzaam in de bouw. Toen hij stuitte op de chauffeursopleiding

Lees verder »

Armando

De route van Armando Via Teamflex behaalde Armando in korte tijd zijn rijbewijs C en CE. Dat smaakte naar meer! Ook wist Armando zijn ADR-certificering

Lees verder »

Guy

De route van Guy Ook externe transportbedrijven weten STAN Opleidingen te vinden voor het behalen van het C of CE rijbewijs. Zo ook Guy, hij

Lees verder »

Vacatures per email

Geef je email adres op en ontvang automatisch nieuwe zoekresultaten in je inbox.