Werkwijze

Wil je als werkgever weten hoe Teamflex kandidaten werft en wat onze aanpak is voor het werven van schaarse profielen? Je leest het hier.

Hoe werven jullie kandidaten?

Voor de meest voorkomende vacatures zorgen wij dat onze talentpools altijd gevuld zijn met gekwalificeerde kandidaten. Onze intercedenten kennen deze kandidaten persoonlijk waardoor wij goed kunnen inschatten wie er past bij jouw bedrijf. De kandidaten worden gekoppeld op basis van een aantal criteria. Denk hierbij aan beschikbaarheid, voorkeuren, capaciteiten, hard skills en soft skills. We combineren online met offline om jou zo snel mogelijk te helpen. Indien we niet direct een passende kandidaat voor jou beschikbaar hebben, schakelen wij externe vacaturebanken als Indeed en Nationale Vacaturebank in. Ook hebben we talent aquisition advisors in dienst die beschikken over sourcing vaardigheden.

Hoe werven jullie voor schaarse profielen?

Het sourcen van schaarse profielen is een vak apart, dit komt door het feit dat deze professionals veel worden benaderd en vaak al een mooie positie bij een andere werkgever bekleden. Deze professionals zijn vaak latent werkzoekend, dat wil zeggen dat zij enkel over willen stappen wanneer de juiste uitdaging zich presenteert. Om hierin succesvol te zijn, is een onderscheidende aanpak belangrijk. Lees meer over hoe wij te werk gaan.

Wanneer we voor jouw bedrijf op zoek gaan naar een schaars profiel, gaan we als volgt te werk:

  1. We doen een doelgroep analyse en brengen de kandidatenmarkt in kaart, hierbij kijken we ook op welke platformen deze professionals actief zijn, bij welke bedrijven ze werken en het meest belangrijk wat ze drijft/gelukkig maakt in hun baan (pullfactoren).
  2. Op basis van de bovenstaande informatie en de vereisten van de vacature maken we een selectie van professionals (via LinkedIn, Nationale Vacaturebank, Indeed, Werk.nl en overige databases) welke we willen benaderen via een persoonlijk bericht. Dit bericht is toegespitst op de pullfactoren van deze kandidaat doelgroep en gaat tevens in op de Unique Selling Points die jouw organisatie/de functie heeft te bieden (denk aan: doorgroeimogelijkheden, goede primaire/secundaire arbeidsvoorwaarden etc.)
  3. Geïnteresseerden reageren op ons bericht, waarna een telefonische opvolging volgt. Hierin spelen we weer in op de pullfactoren van de doelgroep, de USP's van jouw organisatie/vacature en de kansen die deze uitdaging met zich meebrengen. Wanneer we een kandidaat d.m.v. bovenstaande data kunnen overtuigen dat dit de volgende stap in zijn/haar carrière is, wordt deze bij jou als opdrachtgever geïntroduceerd.

Staat jouw vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!